6 modalități ca să-ți reduci pofta de dulce

pofta

Pofta de dulce ne strică planurile

 

În teorie, să fii la dietă sună extraordinar, însă orice ne poate scăpa de sub control, atunci când ne este pofta de un anumit fel de mâncare, de care n-ar trebui.

Poftele alimentare, uneori, sunt atât de puternice, încât multe dintre noi renunțăm la noile planuri de-a avea o alimentație sănătoasă.

Dacă vrei să slăbești, ori să ai un stil de viață sănătos, mai jos vei găsi câteva modalități de-a-ți reduce acea enervantă poftă de dulce:)

1.Renunță treptat

Dacă vei vrea să scoți toate acele mâncăruri preferate despre care știi că sunt nesănătoase, deodată, va fi puțin cam dificil să te lupți cu acele pofte.
Mai bine, încearcă să scoți toate acele alimentele nesănătoase, în mod treptat. Îți ia mai mult timp, dar în felul acesta te vei obișnui și vei reuși ușor, ușor, să renunți definitiv la acele mâncăruri sau băuturi care îți fac rău.

Conform sursei, daca ai poftă de ceva dulce, înseamnă că ai nevoie de magneziu.
Deci, acea senzație de dulce, poate fi ușor “satisfacută “ de consumul unor alimente sănătoase precum: semințe, nuci, legume, fructe.

Mai multe despre anumite pofte și ce alimente sănătoase ai putea să consumi, conform nevoilor reale ale corpului tău găsești- aici.

Dacă totuși știi foarte bine să-ți asculți intuiția, nu ai nevoie de nimic altceva decât s-o asculți și vei alege, cu siguranță, alimentul sănătos potrivit, în acel moment de poftă.

2. Bea mai multă apă

 

Dacă îți este foame, uneori, e recomandat să bei un pahar cu apă. Studiile au arătat că apa le taie oamenilor senzația de foame și le reduce poftele. Mai mult, se întâmplă deseori să avem o senzație de foame, dar acea senzație să fie, de fapt, cauzată de deshidratarea corpului. Dacă nu-ți place gustul apei plate, îți poți face ceai.

Mie îmi place să adaug fructe în apă, sau felii de castravete- despre beneficiile apei cu castrevete- aici.

3. Renunță la consumul de alcool

 

Consumul de alcool este o cauza clasică a poftelor alimentare. Când consumăm alcool, nu mai gândim în mod clar și suntem mult mai predispuși să avem pofte. Să nu mai spun că a doua zi, mahmură fiind, mâncarea bogată în grăsimi, îți va părea mai apetisantă.

"Atunci când consumi alcool, scade activitatea din zone ale creierului precum cortexul prefrontal; alcoolul te va face mai puțin stresată, dar și mai puțin conștientă de ceea ce spui sau faci ", fragment citat din sursa.

Iată alte motive- AICI pentru care ar fi indicat să renunți chiar ACUM la alcool.

4. Aruncă toată mâncarea nesănătoasă din frigider

 

Așa nu vei mai putea ajunge atât de rapid la dulciurile la care poftești. Când vrei să mergi la cumpărături, fă-ți o lista și ține-te de ea! (așa eviți să cumperi dulciurile nesănătoase, atunci când ți-e foame de nu mai știi de tine).

Asta se aplică și la mâncatul în oraș. Evită acele locuri în care știi că se consumă acea mâncare nesănătoasă, de care vrei să te ții departe.

5. Fă schimbări mici

 

Chiar dacă nu mai cumperi acel fel de mâncare nesănătoasă, tu tot ai nevoie să mănânci ceva dulce. De data aceasta, tu ai șansa să faci noi alegeri, să înlocuiește acele alimente dulci nesănătoase, cu altele dulci sănătoase.

În cazul în care ai un partener și este și îl vezi dornic să aibă un stil de viață sănătos, adresează-i o simplă întrebare:"tu ce părere ai despre consumul de zahăr procesat?", după care îi spui rapid numeroasele daune pe care zahărul procesat ni le creează corpului.

Descrierea de AICI, pe mine m-a convins pe loc să fac acest pas. M-a convins atât de mult, încât și partenerul a zis: "Da, hai să încercam împreună să mâncăm mai sănătos!".  Atunci, am fost o fericită!

 

6. Ce  să consum în loc de zahărul procesat ?

Spre exemplu, mie îmi place foarte mult să prepar plăcinte sănătoase ( o rețetă o găsești - AICI), pe care o fac fără să adaug zahăr procesat.

Pentru a da dulceață prăjiturilor pun stafide și curmale (în loc de zahărul procesat), sau sirop de arțar, sau sirop de curmale ori banane. După ce prăjitură s-a răcit, amestecul de miere cu apa e excelent pentru a însiropa orice prajitură faci.

În principiu, stafidele și curmalele sunt nelipsite din prăjturile mele.Î ndulcesc foarte bine și dau o aromă extrem de plăcută.

De obicei,  aleg să-mi pregătesc un pachețel cu ceea ce am pregătit eu, sau fructe proaspete( orice fel de fruct, pe care le consum în prima parte a zilei). Ca și gustare ador și fructele uscate( goji, curmale, smochine), ori biscuții făcuți în casă.

Mai prefer prăjiturile raw vegane (le-am încercat pe acelea de la rawcoco și de la rawyal; mi-au plăcut în egală măsură la fel de mult).

Seara, e recomadat, sa se consume alimentele cu triptofan, care te relaxează și te ajută să dormi mai bine( semințele de dovleac, migdalele, alunele, arahidele etc).

Asta înseamnă să ai gustarea potrivită la pofta potrivită! :)) 

6. Apreciază-te pentru micile eforturi

 

Toate aceste sfaturi au început, uneori, cu acest cuvânt “nu”. Adevărul este că dacă te concentrezi pe lucrurile pe care tu nu le poți face, te poți simți vulnerabilă, demotivată și, deasemenea, există șansa ca tu să cedezi poftelor.

 

Amintește-ți , te rog, că dacă te hotărăști să renunți definitiv la zahărul procesat și pe parcurs se întâmplă să cedezi unor ispite dulci nesănătoase, la început, este normal. Acceptă că ești om și că e normal să mai greșești, din când, în când.

 

Important este ne recunoaștem valorile interioare și să învățam să ne iertăm pe NOI însene!

 

Iartă! Iubește și îngrijește-ți corpul într-un mod autentic! 

 

Știi bine că Poți avea grijă de sănătatea ta!

 

Meriți!

Lasa-ne un comentariu