Alimentatie sanatoasa: Top 5 Cele mai sanatoase fructe si legume

alimentatie sanatoasa


Ce le face atât de importante?

“Noi suntem ceea ce mâncăm”, sau așa se spune. Diferitele alimente ajută organismul nostru să crească, să se vindece și să mențină funcționarea corectă a sistemului imunitar. Mai mult decât atât, o alimentație sănătoasă ne impiedică să ne îmbolnăvim: lipsa multor nutrienți diferiți poate duce la diverse boli fizice. Este foarte important să mănânci sănătos, așa că hai să ne uităm la cinci dintre cele mai bune fructe și legume pentru a le include în dieta ta.

 

Top 5 cele sănătoase fructe și legume

Brocoli:

Legumele verzi sunt considerate pe scară largă printre cele mai sănătoase alimente pe care le putem mânca, iar broccoli este cu siguranță una dintre cele mai bogate în nutrienți. Este o sursă excelentă de vitamine C și K, precum și folat, vitamina B și fibre. În plus, conține potasiu, vitaminele B1, B2, B3, B5 și B6, proteine și calciu.

Broccoli poate ajuta la scăderea nivelului de colesterol care îmbunătățește sănătatea cardiovasculară. Acesta susține sistemul de detoxifiere al organismului, ajută la absorbția vitaminei D și poate, de asemenea, reduce predispoziția noastră la anumite alergii.

 

Afine:

Afinele au un indice glicemic scăzut (GI), ceea ce înseamnă că au un impact redus asupra nivelului de zahăr din sânge, așa că nu veți primi grăsime de zahăr din consumul de afine. Consumul de alimente cu un indice glicemic scăzut se crede, de asemenea, că reduce riscul de apariție a diabetului de tip II, precum și a bolii coronariene.

Afinele sunt, de asemenea, o sursă foarte bogată de antioxidanți, care se consideră că ajută la reducerea riscului de apariție a cancerului. Ele sunt o sursă bună de vitamină K, mangan și vitamină C, de asemenea,  sunt plasate pe scara densității nutrienților.

Poți consuma afine pentru o alimentație sănătoasă!

Spanac:

Spanacul este unul dintre cele mai bune legume verzi pentru o alimentație sănătoasă. Acesta conține o cantitate uriașă de nutrienți și oferă mai multe beneficii specifice pentru sănătate. Printre substanțele nutritive cele mai concentrate sunt magneziu, acid folic, fier, potasiu, calciu, vitamina E, proteine și zinc.

Spanacul poate ajuta la reducerea riscului de a dezvolta cancer de prostată agresiv. Este, de asemenea, un antiinflamator, ceea ce înseamnă că poate ajuta la reducerea predispoziției noastre la alergii. Conținutul de vitamina K, magneziu și calciu din spanac este bun pentru menținerea oaselor sănătoase și există, de asemenea, antioxidanți în spanac care ajută la eliminarea radicalilor liberi nocivi din organism.

Mazăre:

Mazărea verde este o altă sursă fantastică de nutrienți. Ea conține o gamă largă de substanțe nutritive în cantități mari, inclusiv mangan, fibre, vitamina K și C, fosfor, proteine, cupru, fier și zinc.

Mazărea poate ajuta la reglarea nivelului de zahăr din sânge datorită conținutului de fibre și proteine. Fibrele și proteinele încetinesc ritmul digestiei, ceea ce inseamnă că sunt digerați și mai lent carbohidrații. Mazărea este, de asemenea, cunoscută pentru că reduce șansa de a dezvolta boli cardiovasculare și pentru că ajută la protejarea împotriva cancerului de stomac.

 

Mere:

Merele sunt o sursă fantastică de fibre care ajută la promovarea unui sistem digestiv sănătos. Merele ajută, de asemenea, în reglarea nivelului de zahăr din sânge. Aici am adăugat câteva metode care te-ar putea ajuta să reduci zahărul procesat pentru a avea o alimentație sănătoasă.

Ele sunt o mare sursă de vitamina C. Deși merele nu sunt bogate în nutrienți ca alte fructe și legume, se crede că au proprietăți anti-cancer și anti-astm. În plus, ele sunt bune pentru sănătatea inimii tale. Alte sfaturi pentru o inimă sănătoasă aici.

Lasa-ne un comentariu