Draga Mea Prietenă,

Corpul fizic este vehiculul care face posibilă îndeplinirea tuturor ideilor generate de înțelepciunea noastră feminină.

Pentru buna sa funcționare, avem nevoie să-i oferim corpului, încă de la prima oră a dimineții, cele mai bune ingrediente.

Pentru selectarea corespunzătoare ale “ingredientelor” este indicat să ne cunoaștem foarte bine corpul, să ne observăm nevoile fizice, ca să ne putem forma obiceiuri cât mai sănătoase. 


Într-o zi obișnuită, noi facem diverse acțiuni, ca să ne satisfacem nevoile de bază. În jurul acestor nevoi, noi ne creăm conștient sau nu, obiceiuri. Toate aceste obiceiuri ne ghidează către o destinație. Dacă ele sunt sănătoase și sunt stabilite conștient, ne vor călăuzi pe drumul împlinirii, dacă nu, ele ne vor aduce dezordine, nemulțumiri, frustrări și rezultate slabe.

Poate nu realizăm, însă, defectele umane ne-au acaparat atât de mult ființa, așa încât, avem numeroase obiceiuri nocive, iar singura lor destinație finală va fi și este distrugerea lentă, dar sigură. Trăirea la întâmplare fără un program bine pus la punct, duce la nemulțumiri în relația ta cu tine, cu partenerul, frustrări, certuri, dispute cu ceilalți, care nu se mai sfârșesc, din cauza dezordinii din mintea ta. Ei bine, da! Tot ceea ce ți se întâmplă în viața ta, este din cauza ta.


Există două variante:


Ori accepți și alegi să faci o schimbare, ori refuzi și continui să trăiești în dezordine.

Dacă ai ales schimbarea, te felicit! Ești printre puținele care fac asta! Bravo!


Iată ce poți face mai departe:


Ai grijă să-ți faci trecera de la nevoi la obiceiuri, ținând cont de standardele de funcționare ale corpului tău, la cele mai înalte niveluri. Standardele au în vedere punerea corespunzătoare în mișcare ale tuturor proceselor, așa încât corpul nostru fizic să poată funcționa eficient.


Standardele ne ajută să înțelegem cum putem forma noi obiceiuri, pornind de la ansamblul nevoilor. Obiceiurile tale vorbesc despre nivelul tău de standard. 


Dacă standardele tale sunt cele mai înalte, vei urmări să-ți satisfaci nevoile tale, formându-ți cele mai bune obiceiuri.

Cum îmi organizez eu obiceiurile pentru corp?


Standardele corpului meu întotdeauna vor fi cele mai înalte și eu aleg să-mi formez activități zilnice, care să-l pună pe primul plan. Corpul este vehiculul fizic care, cu ajutorul vitalității, face posibilă realizarea tuturor dorințelor mele.


Eu aleg să-mi formez obiceiuri care sunt în concordanță cu energia mea feminină. Pentru aceasta, eu am nevoie să desfășor zilnic activități cât mai sănătoase și echilibrate.


Obiceiurile, fie ele pozitive sau negative, generează ritmuri. Ține doar de noi, ce fel de ritmuri dorim să avem în viața noastră.


Pentru a avea un corp echilibrat ai nevoie de voință, perseverență, răbdare și încredere că tot ceea ce faci este bine, deoarece ai ales informațiile dintr-o sursă sigură. Dacă dorești să existe armonie în organismul tău, primul pas este să începi cu implementarea obiceiurilor sănătoase.


De regulă, obiceiurile pozitive sunt stabilite conștient, zilnic și au ca scop îndeplinirea nevoilor pe termen lung, pe când cele negative, care sunt haotice, inconștiente, au ca direcție satisfacerea nevoilor pe termen scurt.


De aceea, optez să-mi echilibrez corpul fizic având în vedere formarea unor OBICEIURI SĂNĂTOASE, plecând de la URMĂTOARELE NEVOI la nivelul lor Optim:

1. NEVOIA de somn

- numărul optim este de 7 ore pe noapte -

Conform profesorului de neurologie, dr. Phyllis C. Zee, citat de publicația EveryDayHealth, avem nevoie pe parcursul vieții de un anumit număr de ore de somn în funcție de vârstă. Adulțiilor le este recomandat să doarmă pe noapte minimum  6 ore, maximum 8 ore pe noapte; numărul optim fiind de 7 ore.


Dacă nu dormi suficient, cel puțin 6 ore pe noapte, corpul tău NU va da randament. Mai mult, energia de care va avea nevoia și-o va lua din sursele care alimentează diversele procese necesare existenței tale. Voința se va diminua, claritatea gândurilor se va pierde, iar oboseala se va instala destul de repede.


Voința este motorașul care te pune în mișcare și te împinge către îndeplinirea tuturor obiectivelor stabilite. Fără voință, nu suntem capabili să ieșim din zona confortabilă și să facem lucrurile să se întâmple. Dacă vrei să ai voință, dormi suficient! 🙂


Ideal ar fi să adormim între 22:00—22:30. De ce?


"Tradiţia yoghină arată că înainte de miezul nopţii, poziţia cosmică a Pământului oferă radiaţiile cele mai favorabile regenerării şi încărcării sistemului nervos. Aceasta este recomandabil mai ales dacă avem afecţiuni pe care vrem să le vindecăm..." ( Miscare de Integrala Spirituala in Absolut)


Potrivit acestei sursei cele mai bune ore de somn şi odihnă completă sunt între orele 22 şi 4 dimineaţa. Plus că așa vom avea la dispoziție mai mult timp pentru dezvoltarea noastră personală, care ne va crește încrederea în sine și ne va ghida către deschiderea unui nou început de zi.


Plecând de la această nevoie, obiceiul pe care l-am adus în viața mea este:

OBICEIUL  1:  SĂ ADORM ÎN JURUL OREI 22 - SĂ MĂ TREZESC LA ORA 5 A.M 

2. NEVOIA de  hidratare

-  1,5 și 2 litri pe zi -

Deoarece corpul devine acid din cauza stresului și a alimentației nesănătoase, de aceea avem nevoie de alcalinizare pentru a ne echilibra și a funcționa armonios.


După cum afirmă cercetătorii, lămâia este acidă, însă, odată ajunsă în corp are efect alcalin, adică reechilibrează funcțiile corpului. Ei spun că un corp alcalin nu poate dezvolta boli, așa că pentru mine paharul de apă cu lămâie este un medicament universal, prezent în fiecare dimineață.


Eu îl beau pe stomacul gol, înainte de a mânca.


(Atenție! Lămâia este acidă până ajunge în corp și atacă dinții, de aceea este recomadat să se folosească un pai) 


Amintește-ți zi de zi, că este foarte important să ne hidratam corespunzător pe parcursul zilei, consumând lichide bune precum apa, ceaiul sau sucuri naturale.


După implementarea acestui obicei sănătos, vei observa imediat beneficiile, întrucât acestea sunt numeroase.

Tu știi câți litri de apa trebuie să bei?


Iată tabelul: în funcție de kilogramele pe care le ai - sursă


 Acum, pentru ca stii cata apa are nevoie corpul tau zilnic, inseamna ca esti pregatita sa introduci un nou obicei valoros in viata ta. Acesta este:


OBICEIUL  2 -   Încep ziua cu un pahar de apă cu lămâie, pe stomacul gol!

*folosesc întotdeauna un pai   

3. Nevoia de mișcare

- cel puțin 30 de minute de trei ori pe săptămână-

Mișcarea ne dă viață. Mișcarea ne păstrează sănătoase, energice. Intregul corpul se va bucura de energia generată de mișcare, căci sângele va circula mai rapid și va hrăni toate celulele corpului. Mișcarea ne ajută să ne întărim mușchii, iar noi femeile să ne bucurăm de o siluetă echilibrată.


Alergarea, yoga, exercițiilr de tonifiere, stretching-ul, înotul- alege să faci ce simți tu că ți se potrivește. Important este să faci mișcare 30 de minute zilnic.


Programul meu de exerciții arată cam așa :


   * Încălzirea (Exerciții de stretching, flexibilitate)- 10 min.


   * Exerciții de respirație (Pranayama)+ Afirmații- 10 min.


   * Salutul Soarelui- 2 min.


   * Alergare -15/30 de min.


   * Clasă Yoga-10/15 min.


Respirația este vitală. O respirație corectă îți va echilibra corpul și va ajuta la eliminarea  toxinelor din organism. În yoga, respirațiile conștiente poartă denumirea de pranayama și conform spuselor vindecătorilor yoghini este tehnologia “sofisticată” de auto-vindecare


“Salutul Soarelui este compus dintr-o succesiune continuă de 12 mișcări neîntrerupte, ce sunt coordonate cu respirația.”  


Mișcările par extrem de dificile la început întrucât flexibilizează coloana vertebrală și articulațiile și este puțin dureros. Efortul este pe măsură, căci după efectuarea lor, musculatura corpului tău se relaxează profund. Eu fac acest circuit de 12 exerciții, de două ori (o dată pe piciorul stâng și odată pe piciorul drept), după ce am făcut încălzirea timp de 10 minute. 


Mai multe detalii despre beneficiile și efectuarea corectă al acestui șir de exerciții, ce compun Salutul Soarelui, găsești aici- sursa.


Orice tip de mișcare simți că ți se potrivește, este în regulă. Important este să fii prezentă, atunci când desfășori activitatea fizică preferată. Pe mine mă ajută foarte mult să-mi urmăresc conștient respirația, să număr exercițiile sau să repet diverse afirmații.


Bine ar fi să facem un efort, să integrăm în program, obiceiul de a face mișcare minimum 15 minute, în fiecare zi. 

OBICEIUL 3- Fac mişcare zilnic timp de 30 de minute.

4.  Nevoia de hrănire

- 3 mese și 2 gustări sănătoase -

Rolul esențial în asigurarea echilibrului revine unei alimentații sănătoase. Toate obiceiurile negative precum: mâncatul nesănătos, fumatul, alcoolul, stresul sunt factori care duc la dezechilibrarea organismului.


Există alimente alcaline care ne ajută în acest sens și ne reechilibrează corpul și alimente acide, care ne epuizează organismul de rezervele vitale.


Încearcă să consumi la fiecare masă alimente alcaline, să le eviți pe cât posibil pe cele nocive și să citești cu mare atenția lista de ingrediente pe care le conțin alimentele din supermaket-uri.


 Cumpără-le doar pe acelea care nu au E-uri!


Mai jos aveți o lista cu alimentele SĂNĂTOASE (Alcaline) și alimentele ACIDE (Nerecomandate)- Sursa

OBICEIUL 4-  Am trei mese și 2 gustări pe zi, sănătoase și hrănitoare 

Acum, întrebarea mea pentru tine, dragă femeie, este:

Tu ești mulțumită de rezultate tale?

Crezi că poți face ceva pentru tine așa încât să ai o satisfacție la finalul zilei?

Sfatul meu este să începi chiar de azi, dacă dorești să fii mai bine. Dacă nu, continuă să faci ce-ai făcut până acum, dar să nu dai vina pe ceilalți, dacă vei fi frustrată, nemulțumită de funcționalitatea și frumusețea corpului tău. Asumă-ți! Ești responsabilă pentru felul în care arăți!

Dacă vrei o schimbare, începe acum! Tot ce ai nevoie, știi deja! Trebuie doar să le organizezi. Voință ai cu siguranță…. dacă ai ajuns la finalul acestui articol 🙂

Echilibrează-ți corpul începând din Acest Moment!

  • Descoperă o comunitate impresionantă de Eroine

    Comunitatea Eroine este un grup, care își propune să ofere membrelor cele mai valoroase informații pentru un stil de viață echilibrat și sănătos.

  • Vei avea acces la informații practice, pe care le vei putea folosi imediat.

    Comunitatea Eroine îți oferă oportunitatea de a fi la curent cu cele mai noi informații de pe piață, despre cele mai bune tehnici pentru dezvoltarea ta personală.

  • Eroine.ro este locul unde vei găsi tot ceea ce ai nevoie pentru a avea o viață împlinită pe toate planurile

    Alături de noi, vei avea avea un loc armonios, unde poți oferi și primi sfaturi și soluții pentru problemele din viața ta. Aici vei găsi femei ca și tine, cu povești impresionante ca ale tale, care sunt gata să împărtășească din învățăturile lor.

Alătură-te și tu Comunității Eroine.ro!

Comunitatea Eroine.ro este un grup de femei dornice să-și dezvolte armonios: Corpul, Mintea și Sinele. Dacă consideri că și tu îți dorești cu adevărat o viață echilibrată, alătură-te chiar acum!

Informațiile tale sunt în siguranță la noi!

Vezi ce zic Eroinele Comunității noastre

Cristina este absolut minunata pe partea de corp si emotii! Imi aduc aminte cate lucruri am invatat de la ea despre yoga, exercitii de eliberarea emotiilor, sfaturi despre nutritie...si sunt fericita ca acum ne poate impartasi toate acestea prin intermediul unui blog!

Diana Pirje
Diana Pirje Owner at dianapirje.ro

Din prima secunda in care am intalnit-o pe Cristina mi.a inspirat feminitate si calm. Mai apoi urmarindu-i postarile am inteles ca nu ma inselam, cu fiecare citire de articol ma punea pe ganduri in ceea ce priveste sfera autocunoasterii si a modului de relarionare cu cei din jur. E o femeie cu o ambitie cum rar mai vezi si o cu o disciplina de nestavilit. Am toata increderea ca va fi o inspiratie pentru toate femeile pasionate de dezvoltare emotionala. Mult succes, Cris!

Cristina Durican
Cristina Durican Blogger

Lasa-ne un comentariu